ISO 362-1:2022

مواصفة قياسية دولية   الإصدار الحالي
اعتمدت بتاريخ  21 نوفمبر 2022

Acoustics — Engineering method for measurement of noise emitted by accelerating road vehicles — Part 1: M and N categories

مركبات الطرق بصورة عامة
* تشمل اختبار مركبات الطرق، إعادة استخدام مواد المركبات لتصنيعها * النقل البري، انظر 03.220.20 * انبعاث عوادم النقل، انظر 13.040.50
الضجيج المنبعث من وسائل النقل
* يشمل ضوضاء الطرق، ضوضاء القطارات، ضوضاء الموانئ والمطارات * تُستخدم المواصفات الواردة في هذا القسم أيضاً مع أقسام أخرى و/أو تقسيمات فرعية وفقاً لموضوعاتها

ملفات الوثيقة ISO 362-1:2022

null صفحات
الإصدار الحالي

مجال الوثيقة ISO 362-1:2022

This document specifies an engineering method for measuring the noise emitted by road vehicles of categories M and N under typical urban traffic conditions. It excludes vehicles of category L1 and L2, which are covered by ISO 9645, and vehicles of category L3, L4, and L5, which are covered by ISO 3622.

The specifications are intended to reproduce the level of noise generated by the principal noise sources during normal driving in urban traffic (see Annex A).

The method is designed to meet the requirements of simplicity as far as they are consistent with reproducibility of results under the operating conditions of the vehicle.

The test method requires an acoustical environment that is obtained only in an extensive open space. Such conditions are usually provided for

    type approval measurements of a vehicle,

    measurements at the manufacturing stage, and

    measurements at official testing stations.

NOTE 1   The results obtained by this method give an objective measure of the noise emitted under the specified conditions of test. It is necessary to consider the fact that the subjective appraisal of the noise annoyance of different classes of motor vehicles is not simply related to the indications of a sound measurement system. As annoyance is strongly related to personal human perception, physiological human conditions, culture, and environmental conditions, there is a large variation and it is, therefore, not useful as a parameter to describe a specific vehicle condition.

NOTE 2   Spot checks of vehicles chosen at random are rarely made in an ideal acoustical environment. If measurements are carried out on the road in an acoustical environment that does not fulfil the requirements stated in this document, the results obtained can deviate appreciably from the results obtained using the specified conditions.

الأكثر مبيعاً

GSO 150-2:2013
 
مواصفة قياسية خليجية
فترات صلاحية المنتجات الغذائية - الجزء الثاني : فترات الصلاحية الاختيارية
BH GSO 150-2:2015
GSO 150-2:2013 
مواصفة قياسية بحرينية
فترات صلاحية المنتجات الغذائية - الجزء الثاني : فترات الصلاحية الاختيارية
BH GSO 150-1:2015
GSO 150-1:2013 
لائحة فنية بحرينية
فترات صلاحية المنتجات الغذائية - الجزء الأول : فترات الصلاحية الإلزامية
GSO 150-1:2013
 
لائحة فنية خليجية
فترات صلاحية المنتجات الغذائية - الجزء الأول : فترات الصلاحية الإلزامية

اعتمدت مؤخراً

ISO 7209:2023
 
مواصفة قياسية دولية
Titanium and titanium alloys — Plate, sheet and strip — Technical delivery conditions
ISO/TR 22126-3:2023
 
مواصفة قياسية دولية
Financial services — Semantic technology — Part 3: Semantic enrichment of the ISO 20022 conceptual model
ISO 23416:2023
 
مواصفة قياسية دولية
General specifications and testing methods for temperature-sensitive medicinal packages in good distribution practice principles
ISO 12509:2023
 
مواصفة قياسية دولية
Earth-moving machinery and rough-terrain trucks — Lighting, signalling and marking lights, and reflex reflectors